onsdag 5 december 2007

Tillbaka

Såja, jag är tillbaka till skrivandet efter en lång paus.
Jag antar att jag slutade skriva för att jag hade massor med annat att tänka på.

Sitter med morsan och pluggar Genetik inför mitt omprov på fredag (ja, jag hade IG).
Det är så ointressant att jag nästan vägrar att låta mig lära detta tråkiga och helt onödiga fakta för någon som absolut inte vill bli biolog, läkare eller nåt annat skit!
Tror jag klarar mig alldeles utmärkt i livet utan att veta om proteinsyntesen eller hur en celldelning går till.
Men snart är det jullov och det ska bli så otroligt skönt, jag är riktigt trött på skolan just nu.
Drar upp till fjällen med massor av min brorsas kompisar, kan tyvärr inte alla namnen ännu... Men Chrille är jag ju såklart bekant med :)

Jag var på öppet hus på Rönninge Byggymnasium i torsdags förra veckan, det är det enda gymnasium jag vill gå i.
Det är så perfekt att det ligger mellan mina 2 föräldrar, nu när jag går skola i Södertälje är jag bara hemma hos min mamma och så vill jag inte ha det, för jag är inte osams med pappa eller så.
Jag har räknat med att få åtminstone 200 poäng, och intagningspoängen ligger på 180, men det är verkligen inte säkert att jag kommer in med mina poäng... Men jag är helt säker på att jag vill gå Bygg, jag är inte det minsta intresserad utav att plugga i 10 år för att bli värsta slipsnissen, jag klarar mig alldeles utmärkt som träsnickare och behöver inte ta nåra studielån eller någon risk för att bli arbetslös

Man blir jävligt lätt deprimerad när man tänker på saker som man trodde var så säkert att uppenbart, men sen inser man att det inte alls är helt säkert att det blir som man tänkt sig.
Så jag började leta på youtube efter gamla låtar man lyssnat på, och fanimej vad Coldplay är bra alltså! Ni där ute som kanske tänker köpa julklapp till mig, köp coldplayskiva!

Coldplay - Fix You

så jävla bra, tänker på goda tider :)



2 kommentarer:

Acke sa...

Du skriver jävligt bra, skulle nästan kunna tro att vi är släkt. Rönninge är bra men klarar du inte ens 200 poäng då blir det piskrapp varje vardag och stryk till helgerna. Du bör ha minst 210 poäng redan till jul, annars kanske jag och Chrille förbjuder dig att ta liften, och tro inte att du får gå upp... DU SKA FAN I MIG SPRINGA, FORT!

Anonym sa...

Vad duktig du är vännen min. Genetik provet klarade du och vg i svenska lär det ju bli. GLÖM INTE BORT SO:n. fatta det blir vg X 4. wow wow wow. Den där låten är så bra! Fix You. jag har sett dom live. jag dog. men iallafall. Coldplay har gjort tre kända skivor. de är Parachutes, A rush of blood to the head och x & y. så dina julklappsköpare har några alternativ. alla är lika bra!:) pussss