onsdag 16 januari 2008

Bunkern

Jag har inte skrivit på ett tag och vet faktiskt inte vad jag ska skriva om.
Jag skulle ju kunna skriva om vad jag sysslar med om dagarna eller annat vardagligt men det verkar så opersonligt och det finns inga tråkigare bloggar än de som skriver om vad som gör om dagarna, därmed skriver jag ingenting om vad jag gör om dagarna. Det är anledningen till att ett blogginlägg kanske bara kommer en gång i veckan från min sida.

Hemma hos min pappa i Huddinge har vi ett hus och ett mindre hus på ca 40 kvm som bara har stått helt orört i flera år, helt sunkigt och fylld med skräp.
I slutet av sommaren 2007 bestämde sig jag och min näst äldste bror Dennis för att renovera "bunkern" (som vi kallar stället).
Jag såg det som ett roligt projekt att göra nånting tillsammans med Dennis, samtidigt som att jag visste redan då att jag vill bli snickare och att jag skulle lära mig mycket utav det.

De första dagarna bestod enbart av rätt tråkigt jobb, bära ut allting, slita bort allt golv och tak.
Men vi såg resultat och det var vår drivningskraft.
Vi ställde klockan på 9:00 varje dag för att hinna bygga så mycket som möjligt på en dag.
Vi älskade att bygga på bunkern och vi hann väldigt långt!
Men...
Sommarlovet tog slut och bunkern har nu stått orörd sedan dess.
Riktigt deprimerande för jag vet hur kul det var att jobba med den, jag och Dennis får ju helt själva välja hur kök, badrum, väggar och golv ska se ut.
Just nu är det bara ett helt tomt stort utrymme, men jag och Dennis hade rätt bra idéer om vart vi ska bygga upp väggar och hur det hela ska se ut.

Jag pratade med Dennis på MSN i förrigår och vi pratade om hur kul det var att bygga på bunkern... så vi bestämde oss för att börja nu i helgen och se vad det leder till.
Nånting magiskt är det att gå upp en morgon och äta en ordentlig frukost och sedan ta på sitt blåställ, handskar, ta med verktygen och dra ner till bunkern och påbörja arbetet.

Tanken är att Dennis ska bo där tills han flyttar hemifrån (han fyller 19 i september), då flyttar jag in där.
Ett perfekt krypin där jag kommer bo i stort sett gratis och kan samla på sig lite pengar innan man flyttar hemifrån.

Jag önskar jag hade nåra bilder på bunkern, men det kommer jag ladda upp snart, jag lovar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

tackar oggvard att min blogg enligt dina tankar ärtråkig och opersonlig xD eftersom den bara bestårlite om mitt fantastiskt intressanta och vällevda liv ;) va kul det låter med Bunkern :D hahaha. roligt namn också:D go for it!!!!

Anonym sa...

hahaha, vad gulligt:D bunkern! HAHA, hoppas allt går bra!<3
:)