tisdag 8 januari 2008

gr8

Musik musik musik... Alla älskar musik. Vissa lever för musik, men någon gräns måste det finnas. När jag först hörde den skrattade jag, när folk började sjunga den i korridorer i skolan så lät jag dom bara va', men när MTV spelar låten blir jag tokig! MTV! Dom är ju världens ledande musik television och man tycker ju att dom om någon skulle veta vad musik är. Jag funderar seriöst på att skapa ett rikigt nice beat och skriva en så korkad text som denna för att sedan se hur det går, det vore kul.
Jag syftar på låten "Maskinen - Alla som inte dansar".


Jag antar att de flesta har hört den nu eftersom att den spelas överallt hela jävla tiden, och texten kan man ju utan till efter att ha hört låten en endaste gång.
Men jag klistrar in texten här så kan ni få läsa den om ni så behagar.


Han är våldtäktsman

Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Gäller alla hela kvällen ingen åldersgräns
Gäller, han, hon så konsekvent
Att alla som inte dansar är våldtäktsmän

Säg det till tjejen och kompisens vän, Sven
Att den,
Som inte dansar nu är våldtäktsman
Varför är det konstigt att att

Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Gäller hela kvällen mellan tolv och fem

Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Gäller hela kvällen mellan tolv och fem

Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Gäller hela kvällen mellan tolv och fem

Jag känner igen din stil
jag har sett den förr men
Den börjar redan när jag dansar fram till dörren
Hela kompisgäng av våldtäktsmän
Från 12 till 5
(Framträder i stan på fjäderbatong)
Dvärg eller kortväxt, tjock eller omkrets
polizei eller Connex
Angst eller Ångest, Svår eller Komplex
Stå still eller våldtäkt så dansa dansa
Ga-ganska fin och omtänksam men satsad stilen våldtäktsman
Ga-ganska fin och omtänksam men satsad stilen våldtäktsman

Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Gäller hela kvällen mellan tolv och fem

Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Gäller hela kvällen mellan tolv och fem

Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Du ser jag rör mig jag är folkets vän
Nånting händer känn det Japp
Du bidrar till konstig stämning
Om du väljer att stå still bland alla mina konkurrenter
Jag hoppas att du gör så gott du kan för
det minimerar risken att bli våldtäktsman
Jag hoppas att du gör så gott du kan,
du vill väl inte lämna stället som en våldtäktsman.

Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Gäller hela kvällen mellan tolv och fem

Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Gäller hela kvällen mellan tolv och fem

Första steget är att ni håller hand
han verkar trevlig, verkar omtänksam
men det blir jobbigt när det kommer fram
att han står stilla som en våldtäktsman

Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Gäller hela kvällen mellan tolv och fem

Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Gäller hela kvällen mellan tolv och fem

Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Gäller hela kvällen mellan tolv och fem

Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Alla som inte dansar är våldtäktsmän
Gäller hela kvällen mellan tolv och fem


Vad tycks?
Jag hatar att dessa personer tjänar onödigt mycket pengar på denna låt, och snubben från Snook är också med. Han ska väl ändå vara en musiker? Med tanke på att han är svensk mästare i "Freestyle", då man "battlar" (utmanar) motståndaren på att rimma. Hur kasst är svensk hiphop/rap egentligen? Suck.
Att dom sjunger "Alla som inte dansar är våldtäktsmän!" visar bara hur korkade och orespektfulla dom faktiskt är.

Dom kan vara hur dåliga dom vill, men just det att deras låt har blivit en "hit" gör mig bara förbannad, för hur dålig kan en låt bli som dessutom spelas på radio och TV?
Det var allt jag hade att säga.

btw, tack så jättemycket Jill för skivan!

ciao

8 kommentarer:

Anonym sa...

du är så vis så vis

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Det finns Musik och så finns det "musik"... När du blir stor får du följa med till Reading och se dina band live på riktigt! (:

Anonym sa...

haha. men snälla vilken ufflåt. oigenomtänkt kan man ju tycka .... hm. kom dom inte på nån annan text till denna låt?.. hm. aja . folk får ju tycka vad dom vill. men ändå. vet itne vad jag ska säga. men. blähä. smarting du är förresten. alla hjärnceller har inte dött ännu :) spar dom du har killen! you're clever!

Anonym sa...

Jag avskyr den låten så oerhört mycket. Den fastnar efter att man bara ha hört en liten bit av den och så sitter den där och sakta men säkert gör en galen. >_< Usch alltså, den suger totalt.

Anonym sa...

hatar låååten!!

Anonym sa...

Älskar den låten och Maskien är fett bra fast de får sjukt mkt skit . Och sen så är det ju Kihlen från snook som är med och rimmar om våldtäktsmän och inte Danne.
(Danne har vunnit årets rappare och mc, inte Kihlen)
Och sen så när man battlar så går det väl ut på att man ska äga den andra medans freestyling handlar om att rimma på snyggaste sättet, har jag fel ?

Peace

Oscar sa...

Älskar du låten????????
Aja, du lyssnar på exakt vad du vill.

Sorry om jag skrev om fel person, men om det är Kihlen som rappar spelar egentligen ingen roll eftersom att han är med i Snook vilket är ett av sveriges populäraste Hip Hop grupp, och borde därför inte göra en såhär urusel låt.

Och du har säkert rätt angående vad battle/freestyle är, jag är inte så uppdaterad inom Hip Hop